გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა

საგანი: მუსიკა

პედაგოგი: ვარდო ჯინჭარაძე

თემა: ფრედერიკ შოპენის - კომპოზიტორი-რომანტიკოსის მუზები

კლასი: 8

მოსწავლეთა რაოდენობა: 17 მოსწავლე

თარიღი: 06.12.18

დრო: 45 წუთი

გაკვეთილის მიზანი: შოპენის შემოქმედების მაგალითზე მოსწავლეთა ცნობიერი მოღვაწეობის აქტივიზაცია, კომპოზიტორის ნაწარმოებების მოსმენა.

ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტები:
მუს. VIII.2 მოსწავლე მღერის მარტო და სხვებთან შეთანხმებულად.
მუს. VIII.7 მოსწავლე თანამშრომლობს სხვებთან.
მუს. VIII.12 მოსწავლეს ესმის და წარმოაჩენს, რომ ხელოვნება კომუნიკაციის საშუალება.
მუს. VIII.14 მოსწავლე განიხილავს მოსმენილ ნაწარმოებებს.
წინარე ცოდნა:

გამოყენებული რესურსები: კომპიუტერი, პროექტორი, ელექტრონული პრეზენტაცია.

გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი

N
აქტივობის აღწერა
მეთოდი/ მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსები
დრო
1
გაკვეთილი იწყება ფ შოპენის მი მინორული პრელუდიის ნაწყვეტით. მასწავლებელი ესალმება კლასს და მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებს, და მათთან ერთად შეიმუშავებს ქცევის წესებს, დაფაზე წერს გაკვეთილის თემას: ფ შოპენის კომპოზიტორი-რომანტიკოსის მუზები.
ვერბალური ახსნა
მთელ კლასთან

გაკვეთილის მიზნები, შეფასების რუბრიკა, ქცევის წესები.
ნოუთბუქი.





დაფა, რვეული, ცარცი, კალმისტარი.
5 წთ.
2
I ფაზა. გავლილი მასალის შეჯამება. წინარე ცოდნის გააქტიურება. მასწავლებელი მიმართავს კლასს კითხვით: რომელი მხატვრული მიმართულების იდეებს გამოხატავს შოპენის შემოქმედება? „მუსიკოსები და ლიტერატორები“ მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ბარათზე მითითებულ მუსიკოსის/ლიტერატორის სახელზე მიაწეროთ გვარს. მასწავლებელი ეკითხება კლასს შოპენის საყვარელ მუსიკალურ საკრავზე. მასწავლებელმააქებს მოსწავლეებს გავლილი მასალის კარგ ცოდნაზე. მაწავლებელი სთხოვს აღწეროს წარმოდგენილი კომპოზიტორის ორი პორტრეტი და დაასახელონ მხატვარს. მოსწავლეები უსმენენ რ შუმანის პიესა შოპენი საფორტეპიანო ციკლიდან კარნავალი. მასწავლებელი სთხოვს გაანალიზოთ მოსმენილი ნაწარმოები.
ყოველი კითხვაზე პასუხი მოსწავლეებმა შეიტანებენ დაფაზე წარმოდგენილ კროსვორდში.
გონებრივი იერიში, კითხვა-პასუხი, საჩვენებელი მოდელი










მუსიკალური ნაწარმოებების მოსმენა,
ანალიზი
მუსიკალური ნაწარმოებების მოსმენა,
ანალიზი
მთელ კლასთან







მუშაობა ჯგუფებში









მთელ კლასსთან


შეძენილი ცოდნა, ბარათები, ილუსტრაციები, ნოუთბუქი, დაფა, კალმისტარი,







მუსიკალური ლექსიკონი


ნოუთბუქი, მუსიკალური ლექსიკონი



















4 წთ.




4 წთ.









2წთ.




3 წთ.
3
II ფაზა. თემის ახსნა. მასწავლებელი აცნობიერებს მოსწავლეებს კ.გლადკოვსკაიაიას შესახებ, რა გავლენა მოახდინა ეს პიროვნება შოპენზე? მოსწავლეები უსმენენ მაზურკა დო მაჟორს, მოსმენის შემდეგ აანალიზებენ ნაწყვეტის ხასიათს
შეტყობინება. მუს. ნაწარმოების მოსმენა, საუბარი 
მთელ კლასთან
ნოუთბუქი
4 წთ.
4
მასწავლებელი წარმოადგენს მ ვოდინსკაიას პორტრეტს, ინფორმაციას შოპენის ბიოგრაფიიდან. მოსწავლეები უსმენენ ვალს #6
საჩვენებელი მოდელი
საუბარი
მოსმენა
მთელ კლასთან
ნოუთბუქი
ილუსტრაცია
4 წთ.
5
მოსწავლეები კითხულობენ ა.გრაშეს ლექსს (1 ჯგუფი), ხოლო მე-2 ჯგუფი ასრულებს პოლონურ ხალხურ მელოდიას.
კითხვებზე პასუხი, ნაწარმოების
ლექსი
სიმღერა
მუშაობა ჯგუგთან
რვეული კალმისტარი, სანოტო რვეული, ფანქარი.
4 წთ.
6
მასწავლებელი აცნობიერებს შოპენის საფრანგეთში ყოფნის შესახებ, მის საკონცერტო გასტროლებზე მოასმენინებსს პრელუდიას მი მინორი, რომელიცმიძღვნილია ჟორჟ სანდისადმი

საუბარი, მუს ნაწარმოების მოსმენა


სიმღერა
მთელ კლასთან

ნოუთბუქი




ხმა
4 წთ.





3 წთ.
7
III ფაზა.  რეფლექსია მოსწავლეები შეაჯამენ და გამოხატავენ თავისი დამოკიდებულება შოპენის
სქემის შევსება

ჯგუფთან


სქემა, ცარცი, დაფა.


2 წთ.

8
ისინი გამოჭრიან ქაღალდის ნოტებს და გაანაწილენ 3 კატეგორიად იმის მიხედვით: მომწონს/არ მომწონს/თავი შევიკავე.

მთელ კლასთან
თაბახის ფურცელი, კალმისტარი, მაკრატელი
2 წთ.
9
საშინაო დავალება. აღწეღეთ სიტყვიერად მოღვაწე რომანტიკოსი. მოძებნეთ ინტერნეთ სივრცეში ფ შოპენის პოპულარული ნაწარმოებები, მოუსმინეთ მათ: ვალსი დო დიეზ მინორი, მაზურკა სი ბემოლ მაჟორი, ეტიუდი მი მინორი
ინსტრუქტაჟი
მთელ კლასთან
რვეული
2 წთ.


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·         მოსწავლეებს შეუძლიათ მოსმენილი ნაწარმოების გაანალიზება.
·         მოსწავლეებს შეიძლება ყურადღების მობილიზება;
·         მოსწავლეებს შეუძლიათ ჯგუფში მუშაობა.
·         მოსწავლეებს შეუძლია ყურადღების მობილიზება.
·         მოსწავლეებს შეუძლია სიმღერა;
·         მოსწავლეებს შეუძლიათ მიღებული ინფორმაციის შეჯამება, დასკვნის გაკეთება.

შეფასება:

კრიტერიუმები
                1-3ქ
4-5ქ
              6-7ქ
                  8-10ქ
1.აქტიური მონაწილეობა
არ არის ჩართული
პერიოდულად ერთვება
აქტიურია
აქტიურია,პროდუქტიულია
2.მუსიკით გამოწვეული შთაბეჭდილების გამოხატვა
მუსიკის მოსმენის შემდეგ ვერ გადმისცემს შტაბეჭდილებას
ნაწილობრივ შეუძლია გადმოსცეს მუსიკით მიღებული ემოცია
კარგად გადმოსცემს მუსიკით მიღებულ შთაბეჭდილებას
სრულად გადმოსცემს მუსიკის მოსმენით მიღებულ შთაბეჭდილებას და ემოციას
3.მღერის მარტო და სხვებთან ერთად
არ მღერის
რიტმულად სწორად ანაწილებს სიმღერის ტექსტს
სუფთად ინტონირებს
მღერის ხმებში, ასრულებს სიმღერას საკუთარი ხედვით
4.საკუთარი აზრის დასაბუთება
ვერ გამოთვამს საკუთარ აზრს
იშვიათად გამოთქვამს
კარგად გამოთქვამს საკუთარ აზრს
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი და ასაბუთებს მას
5.სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება
არ უსმენს სხვების აზრს, აწყვეტინებს
ყოველთვის არ უსმენს,ან უსმენს მაგრამ აქვს არაადეკვატური რეაქციები
უსმენს და ცდილობს იყოს კორექტული
ყურადღებით უსმენს სხვების აზრს , აანალიზებს და კორექტიულია


ხელმოწერა:  ვარდო ჯინჭარაძე

თარიღი:




No comments:

Post a Comment